Światowy Dzień Świadomości Autyzmu-2019/2020
Archiwum > WYDARZENIA > Z ŻYCIA SZKOŁY - 2019/2020
2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w Naszej Szkole
2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Został ustanowiony w 2007 r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ z inicjatywy Kataru. Obchody Dnia mają na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat autyzmu. Symbolem solidarności z osobami autystycznymi jest kolor niebieski, stąd pomysł globalnej akcji „Zaświeć się na niebiesko”.
W ramach obchodów tego dnia w Naszej Szkole na znak solidarności z osobami dotkniętymi autyzmem Nasi uczniowie, włożyli w tym dniu niebieskie koszulki i w sposób oryginalny przedstawili wyraz AUTYZM .
W akcji udział wzięli uczniowie:
Błażej Danilczyk kl. 1 a
Gabrysia Gibniewska kl. 3 a
Konrad Walendzik kl. 1 a - z siostrą
Maja Kulikowska kl. 3 a
Lena kl. 2 b, Martyna grupa „Motylki”- z bratem
Lena Bogdan kl. 3 a
Lena Słowikowska kl. 3 a
Małgorzata Cwajda kl. 0 a i Michał Cwajda kl. 3 a
Michał Marcinkiewicz kl. 1 a i Stanisław Marcinkiewicz kl. 3 a - z mamą
Tomasz Witkowski kl. 3 a
Zuzanna Niebrzydowska kl. 3 a
Dziękuję za piękne prace i wzięcie udziału w tej akcji!
Organizator: Agnieszka Nowakowska
2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.
Został ustanowiony w 2007 r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ z inicjatywy Kataru.
Obchody Dnia mają na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat autyzmu. Symbolem solidarności z osobami autystycznymi jest kolor niebieski, stąd pomysł globalnej akcji Zaświeć się na niebiesko. Tego dnia wiele ważnych budynków na całym świecie oświetlonych jest na niebiesko.
W Polsce w tym dniu na niebiesko świecą się m.in.: Pałac Kultury i Nauki, Most Śląsko-Dąbrowski, Zamek w Lublinie, Ratusz w Kaliszu, a także Manufaktura w Łodzi, Spodek w Katowicach, Pałac pod Baranami w Krakowie.
2 kwietnia w wielu miastach na świecie odbywają się marsze i happeningi, podczas których uwrażliwia się społeczeństwo na problemy osób z autyzmem określanego jako całościowe zaburzenie rozwojowym, które ingeruje w całą osobowość człowieka.
W ramach obchodów tego dnia w Naszej Szkole na znak solidarności z osobami dotkniętymi autyzmem zachęcam uczniów, aby 2 kwietnia włożyli w tym dniu niebieskie koszulki i w sposób oryginalny przedstawili wyraz AUTYZM w dowolnej formie ( z makaronu, mąki, kredek itp.) i zrobili zdjęcie oraz wysłali je na adres email autyzm.nwe@wp.pl Najciekawsze zdjęcia zostaną umieszczone na stronie szkoły. Możecie się Państwo podzielić się również swoimi wrażeniami, spostrzeżeniami na temat przekazanych materiałów czy były przydatne i czy filmiki podobały się uczniom. Czekam na Państwa odpowiedź.
Zachęcam do zapoznania się z materiałami na temat autyzmu ( definicja, objawy, diagnoza, najczęstsze pytania, funkcjonowanie osoby z autyzmem).
WAŻNE! COVID-19! Pandemia koronawirusa spowodowała duże zmiany w codziennym życiu nas wszystkich. Codzienny porządek dnia został całkowicie zmieniony. Każda zmiana dla dzieci z autyzmem, zwiększa poziom ich stresu, może prowadzić do różnych trudnych sytuacji, a nawet utraty umiejętności. Jak rozmawiać z dziećmi na temat koronawirusa? Jak przekazać informacje dotyczące tak ważnej w tym czasie higieny? Jak nie wprowadzać niepotrzebnego lęku? Zachęcam do zapoznania się z materiałami oraz do pokazania dzieciom obrazków, które w bardzo łatwy sposób wyjaśniają całą tą sytuację.
1. Materiały dla rodziców i nauczycieli:
Autyzm. Rodzice pytają jak tłumaczyć autyzm https://liblink.pl/vFWwZDyZOM
2. Materiały dla uczniów kl. I-III
Film wyjaśniający czym jest autyzm. Amazing things Happen - Polish (Narrated by Kayah)
3. Materiały dla uczniów kl. IV-VIII
Filmik Świat oczami dzieci w spektrum autyzmu
4. Koronawirus:
Opracowała: Agnieszka Nowakowska